PuTPMdR

divendres, 28 de febrer del 2014
ICV-EUiA reclama a Santi Vila que anul·li la pujada de tarifes del transport públic
El diputat d'ICV-EUiA, Salvador Milà, ha interpel·lat avui al conseller de Territori i Sostenibilitat a qui ha reclamat que "torni enrere la pujada de tarifes del transport públic" perquè "estan per damunt del que poden suportar" els ciutadans i reuneixi i escolti les demandes de les entitats socials, i veïnals agrupades en la plataforma STOP PUJADES. "Cal replantejar globalment el sistema de finançament del transport públic a Catalunya i cal un canvi de discurs", ha assegurat Milà, que considera "inadmissible" la criminalització del transport públic com un generador de problemes econòmics, dèficits, i com una despesa inassumible que agreuja la crisi de les administracions públiques. "Convoqui el Consell d'Administració i proposi la derogació de l'increment de les tarifes del transport públic metropolità per l'any 2014, retorni a les tarifes del 2013, o apliqui com a màxim l'increment del 0'2% del cost de vida del 2013", ha demanat Milà que també ha reclamat a Vila que faci les gestions necessàries per tal que es retirin tots els expedients sancionadors que s'hagin pogut obrir per l'Ajuntament de Barcelona, per l'ATM o pels Mossos d'Esquadra contra les persones que han participat en les mobilitzacions de STOP PUJADES DE TRANSPORT PÚBLIC. De la mateixa manera, el diputat ecosocialista ha demanat al conseller que posi en marxa nous títols de transport social amb tarifes especialment reduïdes per a les persones aturades que busquen feina, i per les persones i famílies en situació de pobresa i d'exclusió social. "Aquesta subvenció hauria de ser assumida a càrrec de les partides corresponents de foment de l'ocupació de la conselleria d'empresa i ocupació i d'ajuts socials de la conselleria de benestar i família", ha dit Milà. Per tot plegat, el diputat ecosocialista considera una prioritat social, econòmica i ambiental que Catalunya disposi d'un bon sistema de transport públic tant urbà com interurbà, intermodal, de qualitat, amb bona cobertura territorial, amb freqüències adequades, eficient i, sobretot, sigui accessible a tothom. "Els sous i salaris han disminuït el 12%, més del 26% de la població està a l'atur i la meitat ja no cobra cap mena de subsidi, i més del 50% dels joves en atur estan pràcticament tots sense cap ajuda", i per ells, "el transport públic és una necessitat vital com a eina per buscar feina", ha recordat Milà. "Per què no fem un replantejament del model de finançament? Perquè estem dedicant 200 milions d'euros als peatges a l'ombra i què bé que anirien al transport públic", ha assegurat el diputat ecosocialista. En aquest sentit, Milà també ha demanat que es faci efectiva "d'una vegada per totes" la integració tarifària de tots els sistemes de transport i de tots els àmbits territorials a Catalunya, que es revisin i incrementin freqüències i sobretot fomentin la intermodalitat del automòbil privat als transport públic, i entre autobus, tren, metro i tramvia. "Posin en marxa aquest any 2014 els sistemes integrats de transport a les rodalies de les conurbacions de Camp de Tarragona- Reus Cambrils- , Lleida-Cervera-Balaguer, Girona-Blanes i Bages-Manresa que es troben en un greuge comparatiu", ha lamentat Milà. El diputat ecosocialista ha conclòs la seva intervenció reclamant al Govern que presenti al Parlament el projecte de llei de finançament del transport públic de Catalunya, abans de finalitzar aquest període de sessions, o acceptin a tràmit la Proposició de llei de finançament del transport públic i mobilitat sostenible que el grup parlamentari d'ICV-EUiA presentarà el proper mes al Parlament
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada